Home

Home

Garantie

Stichting Edelsteen Inspiratie, levert edelstenen en sieraden via haar webshop GemstoneShop.nl geeft een standaard garantie van 6 maanden bij normaal gebruik. Onder garantie vallen alle sieraden uit GemstoneShop.nl Let wel: de garantietermijn is een officiële vermelding zoals die gedaan moet worden. Ook na deze periode wil ik je uiteraard graag helpen.

Stichting Edelsteen Inspiratie levert via GemstoneShop.nl handgemaakte sieraden die met veel liefde en zorg zijn gemaakt en met een uitzonderlijke aandacht voor de techniek en het maken zelf. Er wordt gewerkt met mooie en unieke edelstenen en kralen en zeer goede kwaliteit materialen voor de afwerking. Je sieraad is bedoeld om lang en met veel plezier te dragen.

Zorg goed voor je sieraad en ben er gewoon zuinig op. Draag het conform een normaal gebruik en volg de algemene aanwijzingen van draag- en onderhoudstips en eveneens de extra tips en instructies die je bij je sieraad hebt ontvangen.

Ook levert Stichting Edelsteen Inspiratie Gemmologische en Meditatie & Lifestyle producten van natuurlijke edelstenen, die met veel zorg zijn geselecteerd. Ook op deze producten heb je 6 maanden garantie bij normaal gebruik. 

Aanspraak op garantie

Hoewel GemstoneShop.nl zelden aanspraken op garanties heeft door haar klanten kan er soms iets mis zijn met je sieraad of er iets mee gebeuren. Hierna volgen enkele richtlijnen.

Onder Sieraden Garantie vallen zoveel mogelijk het maak-werk en de techniek.

Hieronder valt dus het draad, de afhechting en het hang- en sluitwerk zoals eindkapjes, slotjes en schakelwerk in de afwerking. Ook valt een stukje handwerk hieronder, zoals spiraal geregen of geborduurd, of handgemaakte of geborduurde hangers, die onverhoopt los of kapot raken.

Let wel: alles dus bij normaal gebruik. In deze gevallen zal meestal worden aangeboden e.e.a. kosteloos voor je te herstellen of te vervangen.

Elk sieraad kent een andere techniek, met wisselende natuurlijke edelstenen en ander natuurlijke of oude materialen. Per geval zal daarom worden bekeken wat er mis is en wat wel en niet onder garantie kan vallen en zal een passende oplossing met jou worden besproken; e.e.a. binnen een redelijke termijn.

Neem in alle gevallen binnen de garantie-periode contact op per e-mail; ook als je meent dat iets niet onder de garantie valt (zie hieronder). Heb je per ongeluk zelf je sieraad beschadigd of kapot gemaakt, dan vertrouw ik op je eerlijkheid.

Uiteraard wil ik dat je in alle gevallen blij bent en wil ik graag helpen met een passende oplossing.

Lees ook hieronder over Na Garantie periode en Uitsluitingen van Garantie

Na Garantie periode

Mocht je sieraad na de garantieperiode onverhoopt kapot gaan, of er is iets anders mis met je sieraad – of je wilt het zelf gewoon anders of aangepast, neem ook dan gewoon contact op. Ook dan komen we best tot een goede oplossing en wil ik je nog steeds als een blije klant.